Photobucket

nuffnang

Tuesday, November 29, 2011

sup doraisamy

malam sabtu (26/11/11) aku ajak husband aku pergi pekena sup.....sebenarnya siang tu aku tengok cerita  warung kita kat astro....masa tu c farouk hussain tengah pekena sup doraisamy.....perghhhh....terliur lak....

tiba2 aje aku teringat time2 bercinta ngan husband aku dulu....cewah...cewah....tiba2kannnn....aku pon cakap ngan husband aku....."bukan ke tu tempat  selalu abang bawa ayang makan n lepak2 sebelum kita kawen"......"sedapnyer"....."bila abang nak bawa ayang pergi lagi"......ayat takleh bla siot......ayat bodek.....hik...hik....so....en. husband pon dengan paksa rela bawa ler c isteri n anak p pekene sup doraisamy......

nielah warung nyer.....dah lama sup doraisamy nie meniaga.....sejak tahun bila aku tak pasti....yang pasti memang lama dari bapak dia lagi......tapi nak parking memang susah sikit.....

ada nasi lemak......nasi lemak dia simple tapi sedap......

nie sup aku....sup daging....RM6......

yang en. husband punya.....sup campur....RM10

kita orang cicah ngan roti nie.....tak sure berapa ringgit lak.....


kita orang order air yang sama....teh o limau......

*** time kita orang tengah tunggu sup sampai....tiba2 ada 2 orang brother datang kat meja kita orang....."boleh saya duduk kat sini" (kebetulan kita orang duduk meja yang panjang ada 6 kerusi).....husband aku pon....."boleh...boleh....duduklah bang".....

brother tu peramah giler....dok beborak dengan kita orang......dia cerita sejak tahun 1983 dia makan sup doraisamy nie.....time2 dia belajar lagi.....sampai sekarang masih ramai orang lagi dok pekena sup doraisamy nie......punyalah lama......pastu macam2 ler kita orang borak ngan brother tu.....bla....bla....bla....sampai ler kita orang nak bla balik....tiba2....brother tu panggil taukeh kedai tu....."kira....kira semua"......brother tu belanja kita orang......so....malam tu kita makan free.....rezeki awal muharam....hik...hik....terima kasih ler banyak2 kat brother tu.....moga murah rezeki.....

1 comment:

muCux said...

masalah yg paling ketara kat sini adalah parking
kadang 2 kene jalan berbatu2
xkan nk parking joker semata2 nk perkene sup ye dak. .
huhuhuh i pun teringin nk mkn sup kambing dorai :)