Photobucket

nuffnang

Monday, September 5, 2011

kisah hari raya

tak tahu nak cerita apa pon.....just nak share cerita pasal raya and gambar2 hari raya aje.....buat kenang-kenangan....hehehe....tahun nie aku beraya kat negeri sembilan.....rumah keluarga aku....sambut raya ngan abah and adik beradik aje.....tahun nie tahun ke-3 kita orang beraya tanpa emak.....

oklah tak nak sedih2.....meh aku nak cerita pasal jalan2 di hari raya....

27/08/11 (sabtu) - aku balik ke sentul dulu (belum raya lagi)....rumah mertua.....berbuka kat situ....malam tu teman emak mertua pergi NSK.....beli bahan2 untuk raya......

28/08/11 (ahad) - pagi pergi kubur arwah nenek husband.....pastu tengah hari aku bertolak ke seremban rumah akak aku.....berbuka di situ.....

29/08/11 (isnin) - lepas sahur kita orang masak rendang ayam ngan sambal sotong untuk bawa balik ke kampung....tengahari bertolak ke kampung.....lepas asar pergi ke kubur arwah emak.....magrib pergi ke kedai akak.....berbuka di situ.....akak masak  asam pedas ayam, rendang ngan sambal kacang......

30/08/11 (selasa) - lepas sembahyang raya.....beraya kat rumah sedara husband....area kampung aku aje....pastu kita orang bertolak ke melaka.....pergi rumah emak2 sedara belah aku.....balik hari aje.....

31/08/11 (rabu) - aku beraya ke pahang plak (sempadan ngan negeri sembilan aje)....pergi rumah emak sedara ngan rumah member husband.....pastu pergi rumah member aku kat negeri sembilan lak...tengok baby....

01/09/11 (khamis) - beraya rumah emak2 sedara belah abah.....dekat area kampung aku aje.....pas zohor bertolak ke kuala lumpur......sebelum tu singgah ke seremban.....hantar akak dulu....pukul 6 sampai ke sentul....ambil emak mertua balik ke putrajaya......

02/09/11 (jumaat) - bertolak ke johor....beraya ke rumah sedara belah husband.....tiba2 dikejutkan dengan berita emak sedara husband meninggal.....konon2 nak datang raya ke rumah dia....last2 pergi melawat arwah....pastu bermalam di johor.....

03/09/11 (sabtu) - masih beraya di johor.....pukul 6 lebih bertolak ke kuala lumpur......pukul 8 lebih tiba ke sentul.....pastu bertolak plak ke putrajaya......

04/09/11 (ahad) - dah penat giler.....just beraya ke rumah akak aku no.2 dekat cheras......pastu rehat....rehat....rehat....

05/09/11 (isnin) - dah start kerja......

jom kita layan gambar lak....tapi gambar raya pertama aje....yang lain aku tak sempat nak snap.....melayan kerenah budak2....hehehe....

 gambar family qaseh ziera....tahun nie tema blue colour.....

 gambar kami lagi....

 nie gambar family adik aku.....adik bawah aku aje....beza 2 tahun....tapi dia kawen dulu dari aku.....

 ni lak family akak aku....akak atas aku aje....tua 1 tahun dari aku....

 nie family akak aku....akak yang sulung.....akak yang no.2 tak balik....beraya belah mertua di johor......gambar adik bongsu aku lupa plak nak ambil.....sibuk memanjang.....


 ayah and c hadif.....ayah lompat tinggi nyer......

ibu and c hadif....ibu malu2 nak lompat.....hadif lak lambat sangat nak lompat.....

cucu2 abah .......


No comments: