Photobucket

nuffnang

Wednesday, January 19, 2011

kenangan dalam kelas

tiba2 aje aku t'ingat masa sekolah....kira kenangan yg x boleh aku lupakn....klu aku t'ingat mesti aku t'senyum sorang...cam org x betul lak....ade 2 bab cite nie...1 bab masa aku sekolah rendah....1 lagi masa sekolah menengah...aku cite satu persatu yek...ok aku mula cite.....b'mula nyer cite....hehehehehe.....

bab satu (masa sekolah rendah..darjah 3 or 4..x pasti..)

ade seorg cikgu nie...name dia haniza othman....dia nie cikgu bahasa inggeris....muda n lawa...time dia ngajar aku dia blom kawen lagi...skrg x tau plak....satu hari tu dia masuk kelas n suruh kite org buka buku teks...x ingat muka surat brp...hehehehe...so kita org kuar n buka ler buku teks tu...dia kate cikgu baca kamu semua ikut...tp b'pandukan buku teks tu ler....almaklum ler semua x pandai sgt bahasa inggeris nie...ikut aje ler ape dia baca....dia pon baca....kite org pon ikut ler...dia baca...kite org ikut....dia baca..kite org ikut...kusyuk nie....x toleh kiri kanan...pandang aje kat buku tu...tengah2 kite org dok ikut dia baca....dia jerit...ZUHAIRI....kite org satu kelas ikut gak dia jerit....ZUHAIRI....aikkk....dalam buku teks tu x de plak tulis zuhairi....kenapa plak dia sebut zuhairi...kite org pandang cikgu tu...cikgu tu t'cenggang....pastu dia samb blk ckp....zuhairi kamu buat ape hah ...la...rupa2 nyer dia marah kat budak kelas aku....yg kite org p ikut buat ape...pastu satu kelas gelak....t'masuk ler cikgu tu....hahahahaha.....

bab dua (masa sekolah menengah....tingkatan 4...yg nie aku ingat...)

nie cikgu sejarah lak...x ingat name dia....dia cikgu sambilan....masa itu cikgu sejarah kite org cuti b'salin....dia ganti....muda lg....lawa gak....putih....kira dia ngajar kite org kejap aje....bermula nyer cite.....dia masuk kelas n nk bg kite org nota....biasalh sejarah...salin nota aje memanjang....so...kite org pon dgn baik hati nyer keluarkn pen n buku nota (yg pnjg tu).....nk salin nota katekan (time nie aku baik....klu x  buka aje buku x tulis pon...gerak2kn pen aje...mulut dok b'borak ngan budak sblh...buat lawak banggang....nti pijam nota kat budak lain salin kat gumah.....hehehehehe)....samb blk cite yek.....dia pon baca.....dia baca ngan perlahan2 nyer agar kite org dpt salin nota tu ....mmg perlahan n t'sangkut2 sungguh ler dia baca...tp suara lantang....sape x dpt salin tu mmg lembab budak tu....xpon x tau menulis....dia baca...kite org tulis....dia baca kite org  tulis ....ade satu ayat tu dia baca....bunyi ayat tu camnie....baca ngan t'sangkut2 nyer tau......da......lam....ku......run.......gan..........
sem....bi.....lan.....be....las....e...nam.... pu.....luh...an......tu....tup.....ku......run.......gan.....ayat tu kite org tulis....camni.....dalam kurungan 1960 an tutup kurungan......hampeh....rupa2 nye dalam kurungan n tutup kurungan....camnie ( 1960an ) aje.....satu kelas b'sunggut....pastu dia leh tanya kenapa........cikgu....oh cikgu....

No comments: