nuffnang

Monday, January 17, 2011

tugas harian

aku nie asyik cite pasal anak aku aje kan...pasal aku lak t'selit2 aje....klu nk cite pasal aku nie x byk nk di citekan...klu nk cite pon benda yg same aje.... hari2 benda yg sama yg aku buat....jom  tgk jadual aku...boring gilerkn....

5.45 pg - bangun pg....gosok bj aku n hushband......siap2 brg2 c hadif utk antar gmh pengasuh...sambil2 tu jerit kejutkn hushband aku suruh mandi...
6.20 pg - p mandi n sembahyang subuh (masa nie c hadif dh bangun suruh bukak cite cartoon kat chanel 611...asro ceria)
6.40 pg - siap2, make up2 yg patut...ala2 kadar...aku nie simple aje..(hushband tolong tukar kn pampers c hadif)                                          
7.00 pg - dh siap nk gi keje....turun lif sama hushband n c hadif p ke parking..salam2...cium skit2 kat  hushband n c hadif....
7.10 pg - b'tolak ke opis (hadif n hushband b'tolak ke petronas...tu tugasan wajib)
7.20 pg - dh sampai opis...punch card...p kat tmpt...tgk mcm2 nota untuk aku...pesanan dr penaja...buat keje dulu...buat yg penting2....
7.50 pg - br p cafe beli breakfast....mkn ngan geng2 kat pantry...borak2 dulu...macam2 cite ler di kongsikan...
8.30 pg - blk tmpt...buat keje sepenuhnye...mesin potostat dh jd hak milik aku....mesin tu pon dh benci kat aku agaknye...ke hulu ke hilir....macam2 keje....kdg2 tension giler...kdg2 happy gak....coz ade member buat lawak....tgk mood gak...
12.45 tgh - p cafe.... p lunch...kdg2 x perasan pon dh msk waktu lunch..punye kusyuk...
2.00 tgh - sembahyang zohor(kol 2 br nk sembahyang...perut kenyang hahahaha) buat keje lg....koje..koje....koje....
4.45 ptg - punch card untuk blk lak....
5.00 ptg - tiba rumah...ambik c hadif lak kat gmh pengasuh (nasib baik 1 blok)...main2 n gurau2 dulu ngan c hadif...kdg2 dia buat perangai...aku tension...aku p sembahyang asar dulu...bg tenang skit jiwa aku nie...
5.30 ptg - aku kemas gmh skit2....klu ade mood aku msk...klu x jwb nyer aku call hushband suruh dia tapau aje....klu aku rajin lg lipat bj ke...klu x aku tgu smpi aku rajin..hehehehe...c hadif aku umpan dia dgn tv...cite cartoon dia...
7.00 mlm - mandi n time tgk tv (time nie hushband mungkin dh smpi)....mkn2 dulu.... sembahyang magrib...main2 lg ngan c hadif...kemas gumah yg dh b'sepah blk...poning kopala...sorang anak cam sepuluh...
8.00 mlm - tgk berita....kdg2 tgk aje...tp x dgr pon...coz layan c hadif ngan hushband....
9.00 mlm - sembahyang isyak......simpan mainan c hadif...time nie c hadif dh mula ngantuk...nk tido..tu pon klu dia x tido siang...klu x tgu smpi kol 11 mlm...aku pon layan tv...x pon dalam senyap2 aku pon lenyap..zzzz.....tv tgk aku lak...nti hushband kejutkan aku msk bilik p tido....x pon aku sndr yg t'sedar bila dgr dengkuran hushband aku...rupa2 nyer dia pon lenyap...hampeh....

tulh keje aku hari2....sama aje....kdg2 tu ade gak yg b'ubah nyer....ikut keadaan n mood...tu x t'masuk ari cuti tau...sekian...



2 comments:

lovely mama said...

mesti kawan kau yg sl;alu buat lawak tu aku kan.... aku nie kan penghibur lara korang!!! ahhahahahhahaha..........

Axieda'great said...

aku tau.... klu ade perubahan tu mesti malam jumaat kan? kan? hahahahahaha... tapiskang ni hari2 lain pun dah on kan... hahahahahaahha